Onze gasten aan het woord

Fiskerman en Straunstrúnder, fantastische locaties

Fiskerman en Straunstrunder zijn fantastische locaties voor een uitgebreide familiebijeenkomst of een groot feest. Prima bedden, goede douches en prachtige praktische groepsruimtes. Op het ruime terras met grote picknicktafels kan je heerlijk buiten verblijven. Wij hebben er een fantastisch weekend gehad samen met onze familie en vrienden. Een aanrader! A. Blom, mei 2016

De safaritent: een prachtige manier van kamperen

De 4-persoons safaritent is heerlijk groot, ruim en robuust. Het slaapgedeelte staat onder de bomen zodat je koel kunt slapen! Van muggen merk je ’s nachts niets omdat voor alle openingen goede horren zitten. In de tent is er een knus en gezellig licht dat Loes deed denken aan de sfeer van de tenthuizen uit haar jeugd. Wij lagen ’s avonds in het prima 2-persoons bed en keken door de horren heen naar buiten om naar het onweersspektakel te kijken. ’s Morgen ontbeten we op de veranda, gezellig onder het afdakje. En zittend op de veranda zie je ook heel wat vogels over komen; zwaluwen en lepelaars. Kortom: een prachtige manier van kamperen. Loes Rijks, Anne Ottema. Eind juni/begin juli 2015

Hier vergeet je de tijd

Even weg van al die hectiek op het vaste land. Eerst met de boot, dan verder met de fiets. Genieten van al dat moois hier : de luchten, de wind, de zee, de duinen, het strand, de zon en de dieren. Hier vergeet je de tijd en kom je tot jezelf. Huisje Henny stond alweer op mij te wachten. Verder werd ik verwelkomd door het geblaat van de schapen en de lammetjes, het geloei van de koeien en het gefluit van de vogeltjes. Huisje Henny is een sfeervol huisje met een gezellig houtkacheltje, maar deze hoefde ik dit keer niet aan te steken. Na lange wandelingen en gestruin door de duinen, viel ik heerlijk in slaap in één van de knusse bedstedes. De volgende ochtenden zat ik bij de narcissen in het zonnetje te genieten van mijn kopje thee en een kakelvers eitje van één van de kippen. Wat wil een mens nog meer. Willem en Tessa, bedankt voor alle gastvrijheid en tot ziens.  Groetjes, Arda. April 2015

We hebben genoten en zijn echt “bijgekomen”.

We hadden super mooi weer en hebben veel buiten gezeten voor het huisje in de zon! De rust , de boerderij, de dieren en de zon hebben deze week tot een succes gemaakt. Jasmijn wilde meerdere malen per dag in de stal kijken; ze vond het geweldig! We hebben genoten en zijn echt “bijgekomen”. Bedankt voor jullie gastvrijheid en we komen graag nog eens terug! Groetjes van Rudi, Suzan en Jasmijn. Maart 2015.

Ideaal: Dichtbij het dorp, maar toch net erbuiten

Voor de tweede keer zijn wij, 2 vriendinnen, in huisje Henny geweest. Nu een midweek, begin februari. Omdat het meeste nog dichtzat, hebben wij enorm kunnen genieten van de rust op het eiland. Lekker gewandeld en gefietst, maar ook lekker een middag bij de houtkachel zitten lezen. We vinden huisje Henny ideaal omdat je dichtbij het dorp zit maar toch net erbuiten. Alles is aanwezig behalve een t.v. maar wij hebben bewust voor de ruimte, de bedstee en de houtkachel  van Henny gekozen. Voor ons was de Wi-Fi nieuw en deze was zo goed dat we “Wie is de mol”  gewoon op de Ipad hebben kunnen kijken. We zijn zeker van plan om weer terug te komen. Nu een keer in het voor- of vroege najaar. Wat ons betreft maakt het niet uit wanneer je in huisje Henny zit; je zit er altijd goed! Anneke en Karina. Februari 2015

Een bijzondere locatie

We hebben een aantal dagen doorgebracht in een riante tent van alle gemakken voorzien die jullie safaritent noemen. In contact met de elementen van de natuur op een bijzondere locatie, het prachtige veld waarop we veel vogels waaronder fazanten maar ook konijnen zagen. Wat een genot, wat een rust. We zullen het zeker verder vertellen. Vriendelijke groeten, dhr. H.J. Klok, Assen. September 2014.

Ik wil eigenlijk gewoon terug!!

Net een fantastische week doorgebracht op Springfield, in huisje Sterre. Wat een aanrader voor iedereen!!  Sterre is een heerlijk huisje, voorzien van alles wat je nodig hebt en het slapen in de bedstede is zo leuk en geborgen. Daarnaast heb je je eigen terrasje, zit je meteen naast de koeienstal waardoor je heel echt op een boerderij bent, staan er ook nog picknicktafels waardoor je altijd in het zonnetje kunt eten, kortom ik wil eigenlijk gewoon terug!! Dan is er ook nog een kalfje geboren terwijl wij daar waren, heb ik eieren geraapt en …hebben we geholpen een loslopende koe terug te krijgen in de stal 🙂 Dus voor elk wat wils zogezegd. Tessa en Willem, bedankt voor jullie gastvrijheid en hopelijk tot gauw ziens. Veel groeten van Ski en Roel, September 2014

Omdat ik graag op mooi plekje sta en rustig slaap

Ik was, net als vorig jaar, op het djembéweekend op Schiermonnikoog in augustus. Een fantastische gebeurtenis met geweldige leraren/leraressen. Maar omdat ik tussen de lessen door graag rustig slaap en graag op een mooi plekje sta, ver van alle getrommel, was ik op de camping van Springfield. Wat een fijne plek. Je fietst zo naar de mooiste duinen, de lekkerste zee, het dorp is vlakbij en in de nacht waait de wind door de bomen om het veldje. Ik verheug me nu al op volgend jaar! Clara Strijbosch – Augustus 2014

Genoeg ruimte om je tent en vriendelijke mensen

Bij toeval kwamen we terecht op de mini-camping van Springfield. Eigenlijk zouden we kamperen op de grote camping, maar daar aangekomen wilden we i.v.m. de enorme drukte aldaar toch even verder kijken. In het dorp werden we getipt over Springfield en dat bleek een gouden tip 😉 Genoeg ruimte om je tent en vriendelijke mensen. Het was een feest voor de kinderen om ’s avonds de koeien uit het land te halen voor het melken; het hoogtepunt van de dag. Ook het gezellig samenzijn rondom de vuurkorf met de andere gasten. We komen graag weer. Fam. Meijer – Zwolle. Augustus 2014.

“Gestrand”op Springfield

Het plan was om 2 weken lang van plek naar plek te fietsen en elke nacht op een andere kleine camping te overnachten. Schiermonnikoog was de 3e plek die ik aandeed. Maar het weer, de goede sfeer en voorzieningen maakten dat ik op Springfield “gestrand” ben. Bedankt voor jullie gastvrijheid. Ik kom zeker weer. Michael, Amsterdam. Juli 2014